Jak wygląda profesjonalna regeneracja krok po kroku przeprowadzona przez naszą firmę DPF/FAP oraz DOC/SCR

Zanim podejmiemy się regeneracji potrzebna jest wstępna ocena
Proponujemy Państwu , różne możliwości zregenerowania filtra
-, mogą Państwo dostarczyć lub wysyłać zdemontowany filtr DPF do naszej firmy.
– można również umówić się na przyjazd do naszego serwisu, samochodem, zdemontują go wtedy nasi pracownicy, wówczas samochód musi zostać pozostawiony na kilka godzin, aby podzespoły nie były rozgrzane.
Kolejny etap na który zawsze zwracamy uwagę , to ocena wkładu filtra z obu stron, filtr zostaje sprawdzony pod kątem uszkodzeń mechanicznych i ewentualnego nadtopienia , całą procedurę przeprowadzamy za pomocą profesjonalnej kamery endoskopowej, dokonujemy cyfrowej oceny , Tylko wtedy jesteśmy pewni, co się dzieje z filtrem
Następny etap gdy filtr przejdzie już proces kwalifikacji to: wykonany test przepływu na stanowisku probierczym w celu zbadania stopnia zablokowania. Zmierzony przepływ zostaje wydrukowany na protokole z urządzenia FH2 który na koniec otrzymuje klient
Pamiętaj !! uszkodzenia filtra uniemożliwiają jego regenerację !!
W takim przypadku stwierdzenia, gdy filtr DPF/FAP lub katalizator jest w jakiś sposób uszkodzony, występują pęknięcia, lub jest niekompletny lub nadtopiony wkład ceramiczny , widać ślady uszkodzeń mechanicznych ingerencji w DPF, niestety nasza firma nie będzie w stanie już go zregenerować. Regeneracja jest możliwa tylko wtedy , gdy filtr jest zabrudzony, nawet bardzo mocno, ale nie uszkodzony. W razie braku możliwości naprawy nie pobieramy opłat.

Kolejny etap to: Regeneracja i czyszczenie filtra DPF / katalizatora
Procedura czyszczenia filtra DPF lub katalizatora na urządzeniu FH2 jest dokładnie przygotowana
Dobór odpowiednich narzędzi ,i montaż odpowiednich adapterów montażowych i redukcji, by stabilnie zabezpieczyć twój filtr w trakcie czyszczenia, aby nie doszło do uszkodzeń
Spryskanie specjalistycznym środkiem po obu stronach wkładu ceramicznego. Detergent ma za zadanie m.in wypieranie zalegającego oleju silnikowego, który mógłby utrudnić proces czyszczenia
Następnie montaż takiego filtra lub katalizatora do komory czyszczącej naszego urządzenia szwajcarskiej firmy FH2,
Woda o wysokim impulsowym przepływie zaczyna czyścić Państwa filtr DPF.. Proces czyszczenia rozpoczynany jest wstecznie do przepływu spalin.
Po zakończeniu pierwszego etapu, odwracany jest kierunek przepływu wody, i następuje rozpoczęcie czyszczenia wodą zgodnie z kierunkiem wylotu spalin.
Trzecia już procedura czyszczenia wodą wygląda identycznie jak w pierwszym etapie cyklu, czyli przeciwnie do przepływu spalin.
Jeżeli po przeprowadzonych cyklach filtr nadal pozostaje zabrudzony, następuje procedura czyszczenia zostaje powtórzona do chwili pełnego przepływu
Po zakończonej procedurze, należy opróżnić filtr lub katalizator z wody
Przedostatnim już etapem jest suszenie filtra powietrzem o temperaturze 90 C

Przedstawiona proces , gwarantuje usunięcia 98,5% sadzy oraz popiołu, a także oleju silnikowego lub płynu chłodniczego z filtra DPF lub katalizatora.
Na koniec zostaje wykonany powtórni test przepływu dla potwierdzenia skuteczności usunięcia sadzy i popiołu.. Wartość przepływu filtra jest inna i ocenie podlega różnica,
Ostatni już etap dla każdego filtra to robienie dokumentacji zdjęciowej i oceniamy filtr po czyszczeniu. Klient otrzymuje wydruk przed i po regeneracji
.
Po procesie czyszczenia DPF/FAP filtr osiąga skuteczność blisko 100%i jest w pełni przygotowany do montażu w aucie.
Po ponownym montażu, należy wykonać diagnostykę i czynności resetujące jak np. kasowanie poziomu popiołu lub zakończenie niekompletnej regeneracji filtra. Są to podobne czynności, co po montażu nowego filtra DPF i wynikają z konieczności przyuczenia sterownika silnika do prawidłowo działającego filtra cząstek stałych

Zadzwoń Teraz!