Samochody z silnikami diesla, wyprodukowane po 1996 roku, wyposażone są w filtry cząstek stałych – DPF / FAP. Ich obecność podyktowana jest ograniczeniem emisji spalin do atmosfery. Dzięki nim, użytkowanie samochodów zasilanych olejem napędowym jest przyjaźniejsze i dla ludzi i dla środowiska. Niestety z filtrami DPF /FAP wiąże się również wiele kłopotów. Jednym z najpoważniejszych jest zatykanie filtrów sadzą i popiołem.

Konsekwencje zatykania się filtrów DPF

Filtr cząstek stałych zamknięty jest w metalowej obudowie, wewnątrz której znajduje się ceramiczny wkład o porowatej powierzchni. Pod wpływem spalin, wkład ulega rozgrzaniu do białości. Drobne cząsteczki sadzy obecne w spalinach, ulegają wypaleniu w kontakcie z rozgrzaną powierzchnią ceramicznego wkładu. Skutkiem ubocznym tego procesu jest powstawanie śladowych ilości popiołu. W dłuższej perspektywie użytkowania samochodu, w filtrze jest coraz więcej popiołu.

Wbrew temu co się powszechnie sądzi, zatykanie filtrów DPF nie jest spowodowane tylko sadzą (która w wysokiej temperaturze ulega wypaleniu), ale przede wszystkim popiołem – produktem ubocznym wypalania sadzy. Niestety, nie istnieje możliwość samoczynnego oczyszczenia filtra DPF z popiołu. Wraz z upływem czasu może pojawić się go tak dużo, że w całości wypełni filtr, uniemożliwiając jego prawidłową pracę. W efekcie prowadzi to do pogorszenia osiągów samochodu, wyświetlaniem błędu filtra DPF na zestawie wskaźników, a nawet uszkodzeniem silnika z powodu niewłaściwych proporcji mieszanki paliwowej.

Jak przywrócić sprawność filtrom DPF?

Zatkane filtry DPF / FAP, które nie działają prawidłowo można wymienić na nowe lub poddać kompletnej regeneracji. Ta pierwsza opcja wiąże się z dużymi kosztami, w przypadku samochodów używanych nie jest uzasadnione ekonomicznie. Znacznie tańszym rozwiązaniem jest regeneracja filtrów DPF przy użyciu profesjonalnych narzędzi. Nowoczesna technologia pozwala w 99% oczyścić zatkany filtr DPF, przywracając mu oryginalną skuteczność działania.

Regeneracja filtrów DPF / FAP

Oczyszczaniu mogą być poddane filtry DPF zamontowane w samochodach, a także wymontowane z nich. Cały proces polega na wielokrotnym płukaniu filtrów DPF wodą z detergentem, podawaną pod wysokim ciśnieniem. W trakcie całego zabiegu filtr zostaje oczyszczony z resztek oleju, sadzy oraz popiołu. Metoda jest bezinwazyjna i w pełni bezpieczna dla filtrów. Nie wymaga ich rozcinania, wyjmowania ceramicznego wkładu i działania na niego wysoką temperaturą. Cały proces jest również bezpieczny dla środowiska, gdyż przeprowadzany w specjalistycznym urządzeniu wyposażonym w zamknięty obieg wody i separator zużytej cieczy.

Dlaczego warto skorzystać z profesjonalnej regeneracji filtra DPF?

Filtr zostaje oczyszczony z sadzy i popiołu, którego nie można usunąć żadną inną metodą,
Regeneracja jest bezpieczna dla filtra i nie wpływa negatywnie na jego parametry,
Cały proces regeneracji nie trwa dłużej niż kilkadziesiąt minut,
Zregenerowany filtr DPF uzyskuje niemal oryginalną wydajność filtracji spalin,
Czysty filtr DPF to lepsze osiągi silnika i zmniejszone zużycie paliwa,
Regeneracja jest tańsza od zakupu nowego filtra DPF.

Zadzwoń Teraz!