Często zadajemy sobie pytanie? Czy warto wyczyścić DPF i j w jaki sposób? Czy lepiej jest go może wypalić?

Poniżej postaramy się Państwu odpowiedzieć na to pytanie
Na rynku dostępnych jest wiele opcji usprawnienia filtra cząstek stałych z różnym efektem końcowym.

Wymuszona regeneracja na pojeździe
Z wysokim licznikiem popiołów, ta opcja jest tylko tymczasowym rozwiązaniem, które nie powoduje usunięcia popiołu, a tylko usunie sadzę.

Płyny czyszczące na pojeździe
Niektóre z nich podane w odpowiedni sposób, mogą doraźnie ułatwić oczyszczenie filtra z sadzy, lecz nie są w stanie usunąć popiołu. Na rynku dostępnych jest także wiele produktów, których zastosowanie w żaden sposób nie przekłada się na poprawę stanu filtra, a wręcz może doprowadzić do ich uszkodzenie . Płyny czyszczące mogą przynieść zupełnie inny efekt do zamierzonego poprzez blokowanie filtra za pomocą przemieszczenie się popiołu w głąb filtra DPF .

Usunięcie filtra DPF
Ta metoda jest nielegalna, usuwając filtr DPF możesz doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki z racji braku nadciśnienia od strony wydechu. Jest nie ekologiczne, . Samochód może nie przejść badania technicznego, a Ty możesz dostać mandat wraz z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego , odholowaniem twojego samochodu, auto traci homologację, i nie powinno zostać dopuszczone do ruchu.

Wymiana DPF na nowy
Rozwiązanie pewne, o ile filtr jest oryginalny lecz bardzo kosztowne. Koszt nowego filtra to kilka lub nawet kilkanaście tysięcy zł w niektórych pojazdach. Uważaj na zamienniki z Chin ! nie przechodzą przeglądów, nie posiadają homologacji, działają bardzo krótko.

Wypalenie filtra DPF
Popiół stancja powstała po procesie spalania, nie da się go wypalić. Wszelkie próby wypalenia filtra czy na pojeździe, czy po jego demontażu usuną tylko sadzę, nie mając wpływ na zawartość popiołu we wkładzie filtra DPF.

Czyszczenie wodne filtra DPF po jego demontażu z pojazdu
Najlepszą i niezawodną metodą usprawnienia zatkanego filtra cząstek stałych i przywrócenia jego parametrów jest dwudrożna metoda czyszczenia wodnego specjalistycznym urządzeniem po wcześniejszym demontażu filtra z pojazdu. Dzięki tej metodzie oraz zastosowaniu odpowiedniej procedury usunięciu podlega sadza, popiół oraz inne zabrudzenia filtra jak np. olej silnikowy w przypadku uszkodzonej turbosprężarki.

Jakie są objawy zapchanego filtra cząstek stałych
• zapach niespalonego paliwa
• nadmierne dymienie
• spadek mocy silnika
• lampka ostrzegawcza DPF Check engine , lub kontrolka świec na desce rozdzielczej
• tryb awaryjny
• nad stan oleju silnikowego spowodowany rozcieńczeniem z ropą może doprowadzić do uszkodzenia silnika , olej traci parametry
• wykonywanie częstych prób regeneracji DPF podczas jazdy
• brak wypalenia filtra zakończonego sukcesem
• zwiększone zużycie paliwa
• błędy w pamięci sterownika silnika dotyczące: zbyt dużej obecności sadzy w filtrze DPF, zbyt dużej liczby nieudanych prób wypalenia filtra DPF, zbyt dużego przebiegu od ostatniego wypalenia filtra, za wysokiego ciśnienia różnicowego przed i za filtrem DPF itp.

Jeżeli Państwo doświadczą któregoś z powyższych symptomów, najprawdopodobniej filtr DPF jest zatkany.
Gdy filtr DPF jest zablokowany, to jego próby usprawnienia poprzez wymuszoną regenerację serwisową na samochodzie lub użycie środków chemicznych mogą usunąć jedynie sadzę, ale nie popiół, który w nim zalega.
W najlepszym przypadku będzie to rozwiązanie krótko terminowe, co wiąże się z potencjalną utratą czasu i pieniędzy.

Jedynie pełna procedura regeneracji filtra DPF po jego wcześniejszym demontażu z samochodu może przynieść oczekiwany efekt. Nasza Firma jako jedna z trzech w kraju zakupiła najwyższej jakości szwajcarskie urządzenie do regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów z samochodów osobowych oraz ciężarowych. Procedura czyszczenia w urządzeniu bezpiecznie usuwa niemal całą sadzę i popiół przywracając zdolność filtra do pracy jak w nowym podzespole. Badania wskazują, że 98,5% sadzy i popiołu zostaje usunięte.
Nasze zaawansowane i efektywne czyszczenie filtrów DPF jest rozwiązaniem w 100% skutecznym, a jego cena stanowi jedynie ułamek kosztu nowego filtra DPF, jest ekologiczne i nie powoduje uszkodzeń filtra.

Po procesie regeneracji DPF/FAP i ponownym montażu w pojeździe, należy wykonać czynności diagnostyczne i resetujące jak np. kasowanie poziomu popiołu lub zakończenie niekompletnej regeneracji filtra. Są to podobne czynności, co po montażu nowego filtra DPF i wynikają z konieczności przyuczenia sterownika silnika do prawidłowo działającego filtra cząstek stałych. W tym celu służymy naszą wiedzą i pomocą

Zadzwoń Teraz!